Digital247

Infographic: Bliver Instagram årets social media vinder?

intsagram

Instagram er et socialt medie, der på ingen tid har vokset sig stort. Det er det hurtigst voksende sociale medie, platformen er firedoblet de sidste to år, og er spået til at vokse yderligere 15 % i 2016. På verdensplan har platformen 400 mio. aktive brugere, som dagligt liker over 2,5 mio. billeder, og også i Danmark bliver Instagram mere og mere populært, hvor antallet af månedlige brugere steg med 77 % i 2014. Men udover at flere og flere anvender Instagram, så er Instagram også et socialt medie, der virkelig formår at skabe socialt engagement. Ifølge Fractl og BuzzStream lå det gennemsnitlige engagement pr. opslag på Instagram i april 2015 på 2,81%, hvorimod det gennemsnitlige engagement pr. opslag på Facebook lå på 0,25%.

In the moment og mobilt
Det høje engagement kan bl.a. forklares med, at Instagram imødekommer tidens trends indenfor bl.a. ”in the moment” indhold (opdateringer der finder sted samtidig med, at det sker i ”real life” – også kaldet on-the-go opdateringer) og med sin 100 % mobile platform imødekommes også den mobile trend. Brugerne elsker altså platformen, men også inden for marketing er platformen blevet populær. Med det visuelle feed og de nye muligheder for annoncering rammer Instagram plet og formår at imødekomme både de sociale og kommercielle trends, og derfor har Instagram gode muligheder for at blive årets social media vinder.

Hvis du vil vide mere om, hvorfor Instagram spås så betydningsfuld i 2016, kan du dykke ned i nedenstående  infografik udarbejdet af MDG, som artiklen bl.a. tager udgangspunkt i. Ellers kan du her finde 5 gode råd til Instagram annoncering.

instagram-marketing-budgets-2016-infographic-1000px

Kilde: MDG, Salgseffekt & Digital Works

Kristian Rasmussen

Kristian Rasmussen

Kristian Rasmussen er en dansk iværksætter med fokus på digitale medier og digital marketing. Han har været bosat i Mexico City, Mexico siden 2010, hvorfra han sammen med lokale teams skaber nye medier og værdiskabende digitale services til virksomheder i Latinamerika, USA og Danmark. Derudover rådgiver han virksomheder om de aktiviteter, der fører til øget eksponering, flere leads, og et generelt større og mere stabilt salg.

Add comment

Trending

Advertisement

Menu

Download Form

 

Verification