Digital247
Google

Mange nye muligheder i AdWords – her får du overblikket

Google har rullet en masse nye features ud i AdWords på det seneste og fortsætter de næste måneder. Her får du et overblik over de væsentligste nyheder på search:

  • Expanded text ads:

    Nyt annonceformat med mulighed for mere tekst. Man har nu 2 overskrifter på maks. 30 tegn og en beskrivelse på maks. 80 tegn. I stedet for display URL (annonceret webadresse) skal man ikke længere skrive sin URL ind. Den tager Google selv fra Final URL (endelig webadresse) og man har så 2 paths á 15 tegn til at vise deep link URL’en.
    Vi har tidligere også skrevet lidt om det nye format her.

  • Search Remarketing (RLSA) opdatering:

    Du kan nu lave remarketinglister med op til 540 dages længde til AdWords, hvilket især er relevant i brancher med lang købsprocess og købsfrekvens. Cross device remarketing bliver nu også muligt. Dvs. en bruger kan have besøgt din hjemmeside på sin PC, men får en af dine RLSA-annoncer vist på mobilen.

  • Flere budjusteringsmuligheder på vej!

    Vi har længe kunne lave budjusteringer på tidspunkt, enhed, geografi og remarketing, men nu kommer muligheden for at målrette og byde i forhold til køn og alder også, hvilket vi i hvert fald har ventet længe på, da det er efterspurgt af flere kunder.
    I USA kan man nu også målrette og byde efter indkomst segmenter, hvilket også er et spændende tiltag, som vi dog ikke ved, hvornår rammer Danmark.

Er det relevant for mig?

Der sker også meget nyt på Display og YouTube, hvilket på same tid gør det komplekst, men også åbner for en masse muligheder. Er jeres fokus på search så bør første step være Expanded text ads. Ved udgangen af januar 2017, kan man kun oprette disse, så det er bare med at komme i gang og få testet, så man er klar.

Cross device remarketing vil også gavne alle, der kører remarketing på search, da vi får større mulighed for at ramme brugerne med de ønskede budskaber.

Tilpassede bud eller decideret målretning mod et demografisk segment vil give god mening for mange fx. en dametøjs webshop, der nu vil kunne ekskludere mænd helt samt piger, der er for unge (fx 18-24) og dermed uden for målgruppen.

Kontakt Webjuice hvis du er interesseret i at høre mere om deres Adwords Services.

Kent Nygaard Christensen

Kent Nygaard Christensen

SEM Consultant hos Webjuice.

Add comment

Trending

Advertisement

Menu

Download Form

 

Verification