Digital247

Kom Gratis i Tivoli med ny digital forlystelse

Det er sommer og du skal snart i Tivoli med hele familien, vennerne eller kæresten. Det ved marketingteamet i Den Gamle Have, og derfor har de i disse dage lanceret et nyt digitalt spil, hvor man kan bl.a kan vinde gratis entré, turpas, et show eller gratis middag. Det digitale tiltag er ikke det første Tivoli har kastet sig ud i. Allerede i 2012 etablerede man Tivoli Casino online, og det er planen, at Tivoli skal positionere dig markant i det digitale univers, fremadrettet.

»Tivoli er en virksomhed, som både skal levere tradition og fornyelse. Derfor kigger vi hele tiden på initiativer, som kan understøtte os i at blive en helårsforretning. Spillemarkedet er i vækst, og det er helt naturligt, at vi nu også kan tilbyde den form for underholdning uden for murene. I Tivoli har vi jo beskæftiget os med spil i over 100 år,« siger Elisabeth Milton Hemmingsen, der er kommerciel direktør i Tivoli.

Det nye spil hedder Tivoli Puzzles og udkommer 1.juli 2016. Spillet er udviklet til mobil og tablets og er inspireret af populære match 3-spil, som f.eks. Candy Crush.

Elisabeth Milton Hemmingsen lægger især vægt på, at spillet vil kunne bidrage til at brande Tivoli, og ser især et stort potentiale i udlandet.

Spillet, der henvender sig til både børn og voksne, bliver gratis at downloade, og man kan spille gratis eller købe sig til ekstra spiloplevelser. Man kan også optjene ekstra liv og diamenter i spillet, som kan bruges til at forbedre spiloplevelsen, og man kan få ekstra liv ved at invitere venner til at spille spillet.

Nyskabelsen i spillet er imidlertid, at spillerne kan opsamle point for den tid, de bruger på spillet. Pointene kan omveksles til vouchers – en slags gavekort – i Tivolis voucher-butik. Gavekortene kan efterfølgende bruges til at betale for entré, turpas, en middag eller et show i Tivoli. Spilleren skal dog være fyldt 16 år for at kunne registrere sig i Tivolis voucher-butik.

»Pointene, som man kan bruge til at købe vouchers for optjenes på den tid som spilleren bruger i spillet uafhængig af færdigheder eller køb i app’en. Det vil sige, at alle har mulighed for at optjene voucherpoint, og jo mere tid, man bruger på at spille, jo flere point tjener man. Man kan sammenligne det med andre kundeloyalitetsprogrammer, men hvor pointoptjeningen i Tivoli Puzzles er baseret på tid, ikke køb af ydelser,« siger Nicolai Elmqvist, marketingschef i den danske opstartsvirksomhed Point Voucher.

Tivoli har investeret fem mio. kr. i at udvikle spillet sammen Point Voucher, der har udviklet en loyalitetsplatform, og spiludvikleren Copenhagen Creators. Point Voucher søsatte med succes sidste år et lignende spil for den britiske forlystelsespark Blackpool Pleasure Beach.

Både Point Voucher og Tivoli forventer, at spillet i sig selv vil tjene sig ind på sigt.

»Vi har en klar forventning om at både spillet og driften af Tivoli Puzzle nok skal tjene sig ind og blive en tilfredsstillende forretning indenfor en overskuelig fremtid, men det er i første omgang ikke hovedformålet,« siger Elisabeth Milton Hemmingsen fra Tivoli.

Ifølge hende er spillet først og fremmest en del af virksomhedens strategi om at få Tivoli-universet ind i stuerne hos havens gæster, og samtidig give den ekstra gratis underholdning, mens de venter på en tur i rutsjebanen eller på at få maden serveret.

Point Voucher, der er så nystartet, at virksomheden endnu ikke har aflagt sit første regnskab, forventer også at tjene investeringen i Tivoli-projektet ind igen.

»Med Tivoli Puzzle og vores voucher-platform har vi udviklet et solidt fundament, som vi kan bruge til at udbrede konceptet internationalt til andre forlystelsesparker og brands, som ønsker at udnytte den mobile platform,« siger Nicolai Elmqvist, ifølge Berlingske Business.

Digital247 følger konceptet nøje, og poster relevante opdateringer løbende.

Redaktionen

Redaktionen

Digital247 er et medie for alle, der arbejder med og interesserer sig for digitale forretningspotentialer, sociale medier og digital teknologi.

Som læser kan du finde inspiration, konkrete anvisninger og anvendelig viden om de udfordringer og problemstillinger, som mange står overfor.

Indholdet vil være bredt, men vi vil også søge at fokusere på udvalgte temaer, der er aktuelle eller generelle udfordringer i de fleste virksomheder. Det kan f.eks. være marketing sociale medier, digital branding, content marketing og meget andet.

Add comment

Trending

Advertisement

Menu

Download Form

 

Verification